HOW TO: Sätt i löshår med microringar

Jag satte in löshår på min syster igår så då tänkte jag att jag kunde passa på att visa hur man gör. Microringar är det skonsamaste sättet att göra hårförlängning på då man inte använder värme eller liknande. Resultatet blir väldigt fint och naturligt men se till att ta hand om håret, då håller det sig fint längre!






Börja med att sektionera upp håret, börja längst ner och arbeta dig uppåt. Tänk på att inte fästa håret alltför långt ut mot öronen då risken finns att det kommer synas vid olika uppsättningar. Du väljer själv hur tätt du vill sätta håret.

Sätt på microringen på "pinnen" som bilden visar.

Ta en liten sektion hår och tvinna.

Fäst håret som bilden visar och stäng igen haken, dra sedan ringen över...

Så här ska det se ut, det blir som en ögla.

Dra igenom håret så att de hamnar "i" ringen.

Placera en hårslinga i ringen och se till så att du håller det lagom långt ifrån hårbotten, ca ½ cm. 

Använd tången och kläm åt ringen, se till så att det sitter hårt. Ingen vill ju att allt hår ska åka av, det kan bli lite pinsamt ;)

Så här ska det se ut när det är klart, nu är det bara göra likadant i resten av håret!


RESULTATET:





Hoppas att det var till någon hjälp! Fråga om ni undrar något :)

Kommentarer
Robert Cayden (Caydens.blogg.se)

SVAR: Inte några större planer faktiskt! :) Hur har din vecka sett ut hittills? Skönt att de 2 jobbigaste dagarna är över i alla fall!



Hoppas att allt är bra med dig? :) Kram!



Du får jättegärna gå in på bloggen och kommentera den nya designen också förresten! :) Vore jättekul om jag fick höra vad du tycker om den! ;)

2011-02-22 || 21:58:56
URL: http://caydens.blogg.se/
bea

Jag undrar bara hur många slingor ni har satt i hennes hår?

Tacksam för svar

2011-12-16 || 20:08:49
klara stavgren

Hej! Googlade runt och hittade detta. Ska sätta i microringar själv antagligen så det är till stor hjälp!! tack :)

2012-01-18 || 23:10:33
URL: http://itdagboken.devote.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: